Köpstopp!

Jag har satt shoppingstopp. Inte för att jag shoppar så där super överdrivet mycket, men helt klart mer än vad jag behöver. Jag kan oftast rättfärdiga mitt shoppande med att det är second hand –  bättre för både plånboken och miljön än att shoppa nytt. MEN, jag köper ju ändå en massa saker som jag egentligen kan klara mig utan. Så nu har jag satt stopp, för september. Och så fort jag hade bestämt mig så var det en lättnad. Tid och energi som har lagts på att “bara titta” (vilket nästan alltid leder till att jag kommer hem med ett “fynd”) kan nu läggas på annat. Stanna hemma och läsa, skriva, yoga, eller åka och gå en promenad på stranden istället för att “gå på stan”. Jag överväger redan att förlänga mitt köpstopp till jul, men vi får väl se hur det går. Efter en vecka känns det som att jag är inne på rätt spår i alla fall!

IMG_5722 IMG_5724 IMG_5732 IMG_5742

Leave a Reply

